• מחבר:
  • זמן קריאה:זמן קריאה 3 דקות
איך להיות פרילנסר?

SEO בשילוב AI – כך תעזרו בבינה מלאכותית לעבודת הקידום

אם יש לכם אתר אינטרנט או עסק לשיווק באינטרנט, בוודאי כבר שמעתם על כל היתרונות של AI ויכול להיות שגם קיבלתם הצעות לשירותים כאלו למי שאין כוח להתעסק עם המערכות האלו בעצמו.

אז מה באמת אפשר לעשות עם AI בהקשר של קידום אורגני ואיפה עובר הגבול בין שימוש לגיטימי לטכניקות מסוכנות? כל התשובות כאן מאיתנו ב-SEO-RUSH.

שימוש ב-A.I. לטובת כתיבת תוכן

 אין ספק שתחום התוכן הוא אחד מהמרוויחים הגדולים ביותר מכל המהפכה הזו. כבר מזה כמה שנים יש כלים לכתיבה אוטומטית של טקסטים כמו למשל Rytr או Jasper, אבל הם לא קלים ואינטואיטיביים לשימוש כמו לדוגמה ChatGPT שאפשר לדבר איתו בשפה טבעית ופשוט לבקש ממנו שיכתוב לכם טקסט

ChatGPT יכול להיות כלי מעולה אם רוצים לכתוב מאמרים כללים, תגי מטא או לקבל רעיונות חדשים למאמרים. אפשר גם לרדת לפרטים באמצעות משוב חוזר אם רוצים לכתוב מאמרים מתוחכמים יותר.

יחד עם זאת כל הכלים שהזכרנו לא תומכים בעברית באופן מושלם ואם תשתמשו בתוכן שהם "פלטו" בעברית או אפילו תוכן באנגלית שתרגמתם עם Google Translate, התוצאות לא יהיו מספיק איכותיות. 

מלבד זאת גוגל יכול לזהות תוכן אוטומטי (למרות שהוא לא מעניש על כך, לפחות לא כרגע) ולכן ההמלצה שלנו היא לא להתפתות ותמיד לקחת את המאמרים האלו כהשראה בלבד, או לחילופין פשוט לשכתב אותם באופן יסודי.

עוד דבר שצריך לשים לב אליו הוא שגם הבינה המלאכותית הכי משוכללת יכולה לטעות כשמדובר על עובדות ונתונים, כך שתמיד כדאי לבדוק שהעובדות אכן נכונות בויקיפדיה ולפחות עוד מקור אחד.

יצירת איורים ותמונות באמצעות DallE או כלים דומים

בוודאי כבר שמעתם על DallE, אבל לאחרונה נכנסו לשוק גם כלים נוספים ליצירת תמונות על בסיס שפה חופשית ואפילו אדובי הכניסה כלים כאלו ישירות לתוך תוכנות הפוטשופ שלה.

היתרון של התמונות האלו הוא כפול: לא רק שהן מקוריות ותלויות לחלוטין בדמיון שלכם, אלא שהמחיר הוא לרוב הרבה יותר זול מאתרים שמוכרים תמונות (Royalty Free). בדרך כלל יש גם לא מעט תמונות שאפשר להפיק בחינם (עד בול מסוים). 

התמונות יכולות לשמש לגוף הפוסט, להמחשת רעיונות שונים או כתצוגה מקדימה, וכמובן שכדאי לשלב בהן תגי ALT שמתארות מה מופיע בהן.

מצד שני, לא היינו משתמשים בהן כדי ליצור תמונות פוטוריאליסטיות, לפחות לא של אנשים, התוצאות עלולות להיות מוזרות (בסך הכול ביקשנו ליצור תמונה של אדם שאוכל בננה…):

תמונה שמכילה אדם, פני אדם, איש, לבוש

התיאור נוצר באופן אוטומטי

SEO Gap

קטגוריה נוספת של כלי SEO מיועדים לתחום שנקרא "SEO Gap". הכלים האלו אמורים (לפחות על הנייר) למצוא מדוע המתחרה שלכם מדורג מעליכם ולעזור לכם לעקוף אותו. 

הרעיון כשלעצמו לא חדש וכבר בעבר היו כלים שהתבססו על פערים במילות המפתח או קישורים נכנסים ואפילו נתנו לכם רעיונות לכותרות על סמך מה שהמתחרים שלכם כבר כתבו. בניגוד לכלים הישנים, הכלים החדשים הם מתוחכמים יותר ונכנסים לרמת התוכן בעמוד עצמו.

בין היתר הם יכולים להציע באילו כותרות להשתמש, באילו מילות מפתח להשתמש בחלקים השונים של העמוד, מהו האורך המומלץ לעמוד וכו'. כל זאת על סמך המתחרים שלכם ומילות מפתח ספציפיות.

כמובן שצריך לקחת את הכלים האלו בעירבון מוגבל, והעובדה שכל המתחרים שלכם כותבים עמוד של 1,000 מילים לפחות לא אומר שגם שלכם חייב להיות כל כך ארוך. מצד שני הם בהחלט יכולים לכוון אתכם לכיוון הנכון ולעזור לכם להפיק תוצרים טובים יותר.

הכלי הבולט ביותר בתחום הזה הוא SEOSurfer. 

אז האם A.I. יכול להחליף את המקדם?

כפי שהדברים נראים כרגע, התשובה היא לא. גם אם הכלים האלו מפיקים תוצרים באיכות גבוהה או מנסים לפענח מדוע אתר אחד מדורג יותר גבוה מאתר אחר, התוצאות שמתקבלות הם גולמיות למדי ויש כאלו שאפילו יגידו "חסרות דמיון". שלא לדבר על כך שטעויות עובדתיות הן עדיין נפוצות מאוד ויכולות לפגוע בסמכותיות של האתר.

ניתן לשפר אומנם את התוצרים האלו, אך לשם כך עדיין צריך מקדם אתרים שיוכל לספק הנחיות מתאימות ולעבור על הכול באופן ידני.

שלישית, נכון להיום הכלים האלו עובדים לא רע באנגלית, אך לא קיימים כלים בעלי אותה רמת תחכום שמבינים גם עברית.

המאמר באדיבות Seo-Rush