איך לנהל לקוחות בצורה נכונה בקידום אתרים אורגני
ניהול לקוחות נוגע אליכם בעיקר אם אתם רוצים להיות עצמאים או פרילנסרים, בתחום קידום אתרים אורגני.
במאמר הזה נסקור בצורה מקיפה את מה שצריך לדעת כשמגיע אלינו לקוח חדש שצריך קידום לאתר שלו.
שלב ראשון בניהול לקוחות – שיחת הכרות
כאשר מגיע אלינו לקוח חדש שרוצה שנעשה לו קידום לאתר, חשוב שנגיע לפגישה מוכנים מראש עם כמה דברים שהם סופר חשובים שיכולים לעזור לנו ולמנוע לנו בעיות עתידיות.
- 1) מחקר בסיסי – כאשר אתם מגיעים לפגישה, חשוב שתגיעו אחרי שבדקתם את האתר של הלקוח המיועד באופן כללי. וברגע שתמצאו כל מיני בעיות או הצעות לשיפור שראיתם מלמעלה פשוט תרשמו את זה לעצמכם. ברגע שאתם רואים את מה שצריך לשפר ומראים את זה ללקוח בפגישה, זה כבר שם אתכם כאנשים רציניים שמבינים בתחום ויודעים מה הם עושים בעיני הלקוח.
- 2) מצגות פשוטות – רוב האנשים לא מבינים את השפת קידום אתרים המדוברת, וברגע שאתם תביאו ללקוח משהו כמו מצגות או אינפוגרפיקות מופשטות עם הדגמות שהוא יכול להבין איך עובד כל התהליך של הקידום אתרים, הוא יעריך אתכם הרבה יותר. כמובן שחשוב להסביר לו גם את כל הדרך שתעברו עד שתכבשו את המקומות הראשונים בגוגל. (אחת מהסיבות ש- SEO הוא יחסית מקצוע שקט, כי אנשים פשוט לא מבינים בתחום ולא יודעים בכלל מה לשאול.)
- 3) הסבר ונתונים – הדבר שהכי הכי חשוב בכל מפגש כזה, זה תיאום ציפיות מלא בין המקדם אתרים לבין הלקוח! חלק מניהול לקוחות טוב זה שהלקוח יהיה מעורב קצת בתהליך. וידע על איזה מילים אנחנו מתקדמים, כמה זמן זה יכול לקחת (חודשים!), באיזה ביטויים לא נוכל להגיע לדף הראשון, וכיוצא בזה.
- 4) הצעת מחיר – בדרך כלל הלקוח ירצה בערך לדעת מה המחיר שאתם לוקחים בעבור הקידום, חשוב שיהיה לכם משהו מוערך מראש. כמובן שהמחיר הסופי יהיה אחרי בדיקה מעמיקה יותר.
שלב שני בניהול לקוח – מידע מהלקוח
כאשר אנחנו בפגישה עם הלקוח חשוב להוציא ממנו כמה שיותר מידע על העסק שלו, ומה בדיוק השאיפות שלו במה שיצא מהקידום שנעשה לו. ואלו הדגשים העיקריים שצריך לשים לב אליהם:
- במה בדיוק עוסק הלקוח – חשוב לנו להבין מה הלקוח מוכר בדיוק כדי להבין איך אנשים מחפשים אותו. מה המוצרים שהוא הכי מרוויח מהם כדי שנשקיע בקידום שלהם יותר.
- יתרונות & חסרונות – צריך לברר במה הלקוח שלנו הכי טוב וחזק ונדגיש את הדברים האלו בקידום, ובמה הוא פחות חזק ונשתדל להשתפר בזה יותר.
- בדיקת מתחרים – לשאול את הלקוח מי המתחרים שהוא חושב שיש ושהם מעניינים אותו, חוץ מהמתחרים הטכניים בקידום האורגני. וצריך לראות מה הסיבה שהלקוח מסתכל דווקא על המתחרים האלו ומה טוב בהם.
- מי הקהל יעד – ברגע שאתם יודעים מי הקהל יעד ומה מעניין אותו, כל אסטרטגיית ה-SEO שלכם תתמקד בזה כדי למשוך את הגולשים שרלונטיים לנו.
- איפה הוא משווק בנוסף – קידום אתרים אורגני מקבל יותר כוח כאשר יש שילוב של פרסום ברחבי הרשת כי זה מחזק את שם המותג, והקידום הופך להיות קצת יותר קל.
- כמה תקציב יש – ברגע שאין תקציב גדול, הלקוח צריך להבין שיקח הרבה זמן עד שיגיעו לידים טראפיק ולקוחות.
טיפ: בכל פגישת הכרות עם לקוחות, תנו ללקוח לדבר כ- 90% מהזמן ואתם רק תקשיבו! בדרך כלל במצב כזה שהצד השני מדבר יותר העיסקה נסגרת ( :