איך לעשות שיווק במובייל
המטרה של שיווק במובייל היא להגיע בכל רגע נתון לעיניים של הגולש. כיום אנשים הולכים עם הנייד לכל מקום אפשרי, ומשתמשים איתו כמעט לכל דבר. בין אם זה לגלישה באתרים, רשתות חברתיות, תשלום חשבונות, או מייל.
השיווק במובייל יכול להיות לפי זמן ומיקום מסויים. נניח אני רוצה לעשות קידום בירושלים, אז כל אדם שיש לו מובייל יראה את הפרסומות שלי באיזשהו אופציה דרך המובייל.
הקידום דרך המובייל התחיל בערך בשנת 2012, אז גוגל התחילה להראות חשיבות עליונה שהקידום אורגני יהיה מותאם בצורה מושלמת גם למשתמשי המובייל. וגם זה נכנס לתוך התצוגה בסרצ' קונסול.
איזה אופציות יש לשיווק במובייל?
יש 3 דרכים עיקריות שבהם אפשר להתאים את האתר לפון:
- 1) אתר רספונסיבי – זה אתר שמתאים את עצמו באופן אוטומטי לגודל המסך.
- 2) עיצוב אדפטיבי – שינוי של אתר למספר גרסאות HTML, כדי להתאים את הגודל מסך למובייל.
- 3) אתר מותאם – זה כבר אתר שנבנה בהתאמה מיוחדת למובייל, וזה גרסה שונה מהמחשב.
למה עדיף לעשות אתר רספונסיבי?
גוגל כיום ממליצים בעיקר על אתר רספונסיבי (שזה הדיפולט של וורדפרס) מכמה סיבות עיקריות:
- לגוגל יותר נוח וקל לסרוק את האתר.
- באתר רספונסיבי יש אותה כתובת URL.
- אין צורך לכתוב את התוכן בכמה דפים שונים.
- אין צורך בהפניות למחשב.
- יש פחות באגים באתר.
ממה צריך להזהר באתר מותאם למובייל?
הדבר שהכי מסוכן בהתאמת אתר למובייל היא סוגיית ההכפלת תוכן, ונביא פה כמה דגשים חשובים.
- כל גרסת דף במובייל צריכה לעשות גם קנוניקל לעצמה, וגם לדף המקור של הדסקטופ.
- לא להשתמש בהפניות 301/302 מדף מובייל לדף דסקטופ.
- חשוב שחווית הגלישה תהיה אותו דבר גם במובייל וגם בדסקטופ.
- לבדוק שכל הדפים מאונדקסים ואין חסימה של no-index או בקובץ robots.
במקרה שלא נטפל בהכל כמו שצריך, וגוגל תראה הכפלות תוכן. יש סיכוי גבוה שגוגל תוריד את האתר שלנו על גרסאותיו מהאינדקס שלה ומתוצאות החיפוש.
הסתבכתם בשהו? תנו לנו במיכאל דיגיטל לעזור לכם בשמחה רבה! ( :