כמה עולה קידום אתרים אורגני SEO
לפני שנותנים הצעת מחיר כמה עולה קידום אתרים אורגני, יש כמה דברים שאתם חייבים לבדוק!
- 1) מה נקודת פתיחה של האתר – יש כמה מדדים שאנחנו צריכים לבדוק ברגע שאנחנו מקבלים אתר חדש לקידום: כמות דומיינים מקשרים, חוזק דומיין, ותק דומיין, כמות תכנים באתר, דירוגים, וכל מה שנוגע לזה.
- 2) מדד התחרות – בדקו תמיד עד כמה האתרים של המתחרים עדיפים על האתר של הלקוח שלכם, וכמובן באילו דברים. ולפי זה תוכלו לראות את מדד התחרות בתחום אותו תרצו לקדם, ועד כמה התחרות קשה.
- 3) כמה קישורים צריך לייצר – אם רואים שלמתחרים יש כמות גדולה של קישורים חיצוניים בהרבה יותר מהאתר שלכם, אז העלויות יהיו יותר גבוהות כי יצטרכו הרבה קישורים כדי להתקדם.
- 4) מי כותב את התכנים – צריך תמיד לסכם מראש מי כותב את התכנים לאתר, במקרה שזה בעל האתר העלויות יהיו טיפה יותר נמוכות. והמקדם יגבה כסף רק על האופטימזציית תוכן והקישורים הפנימיים.
- 5) כמה ביטויים צריך לקדם – ככל שתקדמו יותר תחומים וביטויים בתוך האתר וכמובן כמות דפי נחיתה, ככה הכמות השקעה והסכומים שתצטרכו להשקיע באתר יגדלו בהתאם.
- 6) כמה שעות תעבדו על האתר – אתם צריכים תמיד לבדוק ולהעריך כמה הזמן/כמות שעות שאתם צריכים בחודש כדי להשקיע באתר של הלקוח, ולפי זה לתמחר את הצעת המחיר.
- 7) מה גודל האתר – ברגע שיש המון דפים באתר זה פותח פתח להמון בעיות שאין באתרים יותר קטנים, וכמות הזמן שלכם על העבודה הטכנית באתר תגדל בצורה משמעותית.
- 8) מה הנסיון של המקדם – כל מקדם אתרים או פרילנסר לקידום אתרים, צריך לקחת מחיר בהתאם לנסיון שהוא צבר בתחום. וככל שיהיה לו יותר נסיון המחיר יעלה לאט לאט.
- 9) האם מדובר באתר חדש – ברגע שתרצו לקדם אתר חדש העבודה עליו תהיה הרבה יותר גדולה, כי תצטרכו לבנות את כל התשתית הטכנית מההתחלה.
- 10) מה האופי של הלקוח – אם יש לקוח שלא מפסיק להציק לכם ולשגע אתכם במשך כל הזמן גם מחוץ לשעות העבודה על האתר שלו, זה יכול להיות לכם בעיה כי זה יגזול לכם הרבה זמן וגם על חשבון לקוחות אחרים.
בגדול תמחור של פרוייקט כולל בתוכו את שעות העבודה שלכם, תוכן, קישורים, וכל ההוצאות הנלוות.
דברים שחשוב לדעת
מומלץ תמיד בכל הסכם קידום אתרים אורגני, שהמקדם יהיה אחראי על כל פעולות הקידום ביחד. מניהול האתר, כתיבת תכנים, עיצוב בסיסי לעמוד וקישורים. ולכלול בהצעת מחיר את כל הדברים האלו!
כל מה שאתם אמורים לעשות באתר אמור להיות רשום בצורה מסודרת בחוזה! ואם יש דברים שלא כתובים בחוזה שהלקוח מבקש מכם לעשות לו באתר, אתם תקחו לו על זה עוד סכום כסף נוסף.
חשוב לסגור עם הלקוח שאתם תקדמו לו את האתר לפחות כמה חודשים לפני שהוא יוכל לעזוב אתכם. מכיוון שעד שרואים תוצאות לוקח זמן, והעבודה הכי קשה על האתר היא בתחילת העבודה עליו.
איך ההצעת מחיר בקידום אתרים צריכה להראות
חשוב לתת עליכם רקע בקצרה ומה אתם יודעים לעשות.
להראות רשימה ראשונית של איזה מילות מפתח עיקריות אתם הולכים לקדם.
להסביר מה אתם צריכים מהלקוח. מגישות לקונוסל, אנליטיקס ועוד.
להתחייב לעשות את המקסימום השתדלות ןהשקעה בעבודה מצידכם.
להסביר ללקוח את שלבי העבודה וכל מה שאתם הולכים לעשות באתר שלו, ושהכל יהיה בשקיפות מלאה.
כמה עולה תכלס לקדם אתר אורגני בגוגל?
השונות בתמחור בין אתר לאתר היא גדולה ואין אף פעם מחיר קבוע לקידום אתרים אורגני.
אבל בגדול אלו המחירים העיקריים:
- 1,500 – 2,500 ש"ח: זה המחיר לקידום אתר קטן עד בינוני, בתחרות שהיא נמוכה עד בינונית.
- 2,500 – 5,000 ש"ח: זה המחיר לקידום אתר קטן עד בינוני, בתחרות שהיא בינונית עד גבוהה.
- 5,000 – 10,000 ש"ח: זה המחיר לקידום אתרים שהם בדרך כלל יהיו אתרים גדולים עם המון דפי נחיתה, תחרות גדולה בתחום שלהם, הרבה ביטויים לקידום.
כמובן שזה לא מחיר קבוע, וזה יכול להיות יותר מהמחיר שכתוב פה, או אפילו פחות. וכל אתר נמדד בפני עצמו.
הסתבכם? תנו לנו במיכאל דיגיטל לעזור לכם ( :